środa, 19 września 2012

Rurki lub sakiewki z...kapustą

Uwielbiam kapustę kiszoną, szczególnie z zarumienioną cebulką. To danie robiłam po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni, bo smakowo przerosło moje oczekiwania! Polecam zaopatrzyć się w ciasto francuskie light (-30% tłuszczu) np. w Lidlu, ja dziś robiłam w ciasta francuskiego dostępnego w Biedronce, nie jest "lekkie" ale raz na jakiś czas nie zaszkodzi!

Na 12 rurek lub 8 sakiewek potrzebujemy

pół kilograma kapusty kiszonej
dużej cebuli
2 łyżek oliwy do smażenia

opakowania ciasta francuskiego

Kapustę zalewamy wrzątkiem i gotujemy ok. 30 minut. W tym czasie przyrumieniamy cebulę na oliwie (oleju). Po ugotowaniu kapusty odcedzamy ją z wody i dodajemy na patelnię z cebulką. Dusimy razem ok. 5 minut, doprawiamy wg własnych upodobań. Ciast francuskie rozpakowujemy z papieru ochronnego i kroimy na 4 pasy, po czym każdy z nich na 3 prostokąty. Nakładamy (najlepiej ostudzoną)  kapustę, zawijamy w rulonik i pieczemy wg instrukcji na opakowaniu (ok. 20 minut w temp. 200 stopni). Można też ciasto podzielić na 4 pasy i potem na 2 prostokąty i wraz z farszem formować sakiewki. 
Z gorącą kapustą też się uda, ale ciasto szybko mięknie więc musimy dość sprawnie zawijać rureczki/sakiewki.

6 komentarzy:

  1. Fantastyczne ruloniki, muszę spróbować takie zrobić . Na pewno doskonale smakują z barszczykiem czerwonym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak barszczyk byłby idealny...a na drugi dzień są jeszcze lepsze ;) ale to tylko jeden się uchował i to z porcji mojego małża ;p on sobie zawsze schowa "na jutro"...

      Usuń
  2. Bardzo lubię takowe :) U mnie się na nie mówi Kapuśniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny przepis, super Ci wyszły te rureczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie je zrobiłam ale zamiast kapusty dodałam szpinak, który uwielbiam. Mam nadzieję, że będą smakowały równie dobrze jak wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od doprawienia szpinaku, ale skoro lubisz to potrafisz doprawić pod swoje kubki smakowe;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...