niedziela, 22 września 2013

Domowy pasztet fasolowy




Zrobienie 
wegetariańskiego pasztetu nie jest bardzo skomplikowane, wystarczy ugotować jakieś strączkowe warzywo, które będzie naszym źródłem białka w pasztecie, dodać ulubione warzywa do smaku i dobrze doprawić. Domowy pasztet pasuje idealnie do pieczywa, ale także jako dodatek do dania obiadowego, zamiast przysłowiowego "schabowego". 
Fasola pinto, której użyłam do przygotowania tego pasztetu, jest niewielkich rozmiarów, jednak w swoim wnętrzu posiada wiele cennych właściwości. Dania z fasoli polecane są diabetykom oraz osobom na diecie odchudzającej, ponieważ fasola mia niski indeks glikemiczny i nie powoduje nagłego wzrostu poziomu cukru we krwi. 

Składniki na keksówkę

2 marchewki
cebula
korzeń pietruszki
kawałek selera
kawałek pora
papryka czerwona
jajko
3-4 łyżki ketchupu bez cukru marki Primavika
przyprawy (u mnie mieszanka firmy Marsyl)
słonecznik
odrobina oleju 

Fasolę namoczyć co najmniej 12 godzin, ugotować w nieosolonej wodzie. Marchew, pietruszkę, por, seler, paprykę - oczyścić i zetrzeć na tarce - użyłam do tego Thermomixa, który w niecałe 3 sekundy zmielił na wiórki warzywa. Rozdrobnione warzywa podsmażyć na patelni posmarowanej olejem, doprawić ketchupem i mieszanką przypraw. Dusić około 10-15 minut. Ugotowaną fasolę połączyć z warzywami i jajkiem, zmiksować na gładką masę - posłużyłam się oczywiście Thermomixem. Gotową masę przełożyć do posmarowanej olejem foremki, po wierzchu posmarować tłuszczem i obsypać słonecznikiem. Zapiekać około 40 minut w temperaturze 180 stopni. 
Wyciągać z formy po całkowitym ostudzeniu. 

6 komentarzy:

  1. wege pasztety, ostatnio się w nich zakochałam! ja i moje podniebienie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. czy można uzyc fasoli z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, wcześniej ją trzeba odsączyć z zalewy.

      Usuń
  3. upieklam z fasolki adzuki - ocenimy to cudow jutro na kanapkach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Uwielbiam adzuki ;) Na pewno będzie bomba!

      Usuń
  4. Ile suchej fasoli jest potrzebne do pasztetu? Szklanka czy więcej?
    Pozdrawiam
    Ewelina

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...