poniedziałek, 12 stycznia 2015

Placki ziemniaczane z kaszą jaglaną zapiekane z mozzarellą

Nie pamiętam, kiedy jadłam placki ziemniaczane, od zawsze na diecie, a na diecie nie przystoi jeść placków ziemniaczanych, tłustych i ciężkich. Ale ale! Teraz też jestem na diecie i na dodatek karmię piersią małego ssaka, więc ciężkie potrawy są niewskazane...Poszperałam, poszukałam i mam! Placki ziemniaczane z dodatkiem kaszy jaglanej - która dodaje im puszystości i lekkości, pierwszych kilka partii ciasta smażyłam jak przystało na prawdziwe placki - a więc na tłuszczu, jednak gdy patelnia była już bardzo mocno rozgrzana a placki wpiły olej, spróbowałam usmażyć kolejne porcje bez dodawania tłuszczu - udało się! A moja patelnia wcale nie jest jakaś super, hiper, mega nowoczesna - ot zwykła kupiona w Biedronce ;) 

Podejrzewam, że ten "cud", który sprawił, że placki ziemniaczane mogą być praktycznie bez tłuszczu to 2 duże jaja i owa kasza. No to co? Jemy!

Przepis podpatrzony z bloga Czerwień i błękit


Składniki na ok. 20 placków


150 g obranych ziemniaków
150 g ugotowanej i ostudzonej kaszy jaglanej np. z BadaPak
200 g jogurtu greckiego /pół dużego opakowania/
2 duże lub 3 małe jajka
2 czubate łyżki mąki 
przyprawy (u mnie mieszanka do frytek)

olej do smażenia 

dodatkowo np. oliwki, papryka, ser mozzarella 

Całość ziemniaczanej masy przygotowałam w Thermomixie.

Ziemniaki obrać i zmiksować kilka sekund na obrotach 6-7. Dodać pozostałe składniki i wymieszać do połączenia (około 20 sekund pozycja 4-6). Powstałą masę nakładać łyżką na rozgrzaną patelnię z tłuszczem, smażyć na złoty kolor. Gdy patelnia będzie już mocno rozgrzana można, a nawet należy spróbować smażyć placki bez tłuszczu, u mnie się udało!

Dodatkowo można usmażone placki położyć na blachę z papierem do pieczenia, obłożyć mozzarellą, oliwkami i papryką i zapiec w piekarniku do roztopienia sera. 
Placki podawać z sosem czosnkowym zrobionym z pozostałego jogurtu i 2 ząbków czosnku.

4 komentarze:

  1. Z kaszą jaglaną nigdy nie jadłam i nawet zwykłych ziemniaczanych nie jadłam już kilka lat :P Przepis jest bardzo ciekawy, a placki wyglądają fajnie (nie lubię takich ociekających tłuszczem, dlatego wszystko co mogę smażę beztłuszczowo :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, jak dawno nie jadłam placków ziemniaczanych....Kiedyś robiłam takie pieczone w piekarniku. Wiem, że i Ty takie robiłaś. Ciekawy jest ten dodatek kaszy i skoro da się usmażyć beztłuszczowo, to warto spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielokrotnie robiłam pieczone i takie z patelni na minimalnej ilości tłuszczu i mąki ale z kaszą jaglaną nie próbowałam. Bardzo ciekawy patent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wlasnie wypróbowane :) rzeczywiście udało sie bez tłuszczu, świetny pomysł i placki pyszne. Tylko moje nie takie ładne jak Twoje niestety ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...