sobota, 2 marca 2013

Ciasto marchewkowo-otrębowe bez tłuszczu

Ciasto na bazie marchewki, bez dodatku tłuszczu a rewelacyjnie wilgotne! Bez odrobiny cukru a słodkie. Idealne. Można zrobić w formie muffinek, u mnie ciut płaskie, bo blaszka za duża, więc polecam wziąć mniejszą, choć w sumie to nie wygląd ma znaczenie, a świetny smak i zdrowe składniki! 

Absolutnie zwarte i odpowiednio wilgotne, nic się nie kruszy i nie rozpada, dla mnie po prostu idealne.


Inspirację znalazłam na blogu Ugotowane z pasją

Składniki na ciasto (blacha o wymiarach 20x25, ewentualnie muffinki)

2 duże marchewki (ok. 250 g)
jabłko (ok. 180 g)
1,5 szklanki mąki owsianej 
2 szklanki otrębów pszennych (firmy Sante)
3 jajka
szklanka napoju owsianego o smaku wanilii (do kupienia w sklepie Ekolandia24.pl)
łyżeczka proszku do pieczenia 
25-30 tabletek stevi SteviJa /rozgniecionych/

Marchewkę obrać, z jabłka wykroić gniazdo nasienne. Zmiksować w Thermomixie ok. 5 sekund pozycja 6 (kto nie ma TH to trze na tarce i uważa na palce!). Papkę owocowo-warzywną przekładamy do osobnej miski. W Thermomixie mieszamy ze sobą 3 jajka i szklankę napoju owsianego (czas 15 sekund pozycja 4). Dodajemy wymieszane ze sobą suche składniki (mąkę, otręby, proszek do pieczenia i stevię). Mieszamy całość około 1,30 minuty, przez otwór w pokrywie dodając pomału startą marchewkę i jabłko. Przekładamy do formy i pieczemy ok. 35-40 minut w temp. 170-180 stopni. 

Składniki na polewę

łyżeczka kakao odtłuszczonego (np. Decomorreno)
4 łyżki mleka w proszku odtłuszczonego
1/4 szklanki napoju owsianego (Ekolandia24.pl)
3-5 tabletek stevi SteviJa (rozgniecionych)

Ilość podanych składników może ulec zmianie, w zależności od tego jaką konsystencję polewy preferujemy. Wystarczy wymieszać ze sobą wszystkie składniki i polać ciasto - ja polewam ukrojony wcześniej kawałek, który przekładam na talerzyk, obsypując wiórkami kokosowymi (w Lidlu znajdziecie takie bez siarki).


Pamiętajcie, że otręby pszenne są zaliczane jako żywność funkcjonalna, czyli taka, która ma bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu pokarmowego, sycą na długo. Dziś użyłam tych z firmy Sante, która prowadzi aktualnie promocję, w której do wygrania 3 wycieczki, 100 kart upominkowych i wiele innych nagród. Ja swój kod z naklejki zgłosiłam, a nóż widelec mi się poszczęści :) 

Zapraszam na swojego fanpaga QuchniaWege i fanpage Sante, gdzie systematycznie publikuję przepisy.

32 komentarze:

  1. Aaa! Uwielbiam Cię za ten przepis, totalnie :) Te szklanki oleju zawsze wydawały mi się trochę abstrakcyjne w cieście marchewkowym, a ten przepis jest akurat idealny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niebawem u Ciebie zagości :) Nie pożałujesz. Ja upiekłam wczoraj późnym wieczorem, a już został ostatni pasek i powstrzymuję się żeby go nie zjeść....niech mąż też spróbuje pyszności :)

      Usuń
    2. Ciasto gości na moim stole prawie codziennie .....urozmaicam go zmielonymi orzechami lub suszoną żurawiną na oko po garści :-))))

      Usuń
  2. Bardzo lubię marchewkowe, pewnie wykorzystam przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy zamiast mąki owsianej mogę żyć inną, np. razową lub pszenną?
    Czy można czymś zastąpić napój owsiany? Np. sokiem jabłkowym? Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy zamianie mąki proponuję dodać mąkę pszenną pełnoziarnistą a napój owsiany można zastąpić zwykłym mlekiem lub mlekiem sojowym waniliowym, pomysł z sokiem jest ciekawy myślę, że pół na pół z mlekiem będzie OK :)

      Usuń
  4. ciasto prezentuje się znakomicie :) i nie dość, że smaczne to jeszcze zdrowe! idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. teraz już zupełnie bez skrupułów będę mogła zajadać się ciastem marchewkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne takie zdrowe ciacho marchewkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Otrzymałaś produkty sante w ramach współpracy i zgłosiłaś te naklejki do konkursu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat otręby kupowałam w sklepie, więc mam paragon :)

      Usuń
  8. Ciasto marchewkowe bez szklanki wlanego oleju :) Ciekawy i zdrowy pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile jedna tabletka stevi zastepuje normalnego cukru? Niestety musze uzyc zwyklego. napewno dzis zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak dasz pół szklanki cukru to będzie takie akurat, bo od marchewki też jest słodycz no i można dać słodkie jabłko dodatkowo

      Usuń
  10. Dalam 150g cukru pudru i jest w sam raz. zrobilam wersje mufin i bardzo przyleglo do papilotek. ale pewnie jeszcze je zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj no bo bez tłuszczu to trzeba dawać w silikonowe, koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Absolutnie do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  13. jak szkoda, że jest w nim jajko

    OdpowiedzUsuń
  14. rewelacyjne, tym bardziej że w 100% trafiłaś w mój ciastowo-warzywny gust :)

    OdpowiedzUsuń
  15. witam, barrrdzo podoba mi sie to ciasto! lubie takie zdrowe słodkości. mam pytanko, na jak dużą to jest forme? czy moge użyć tortownicy 21cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będzie ok, ale pamiętaj, że ono bez tłuszczu więc jeśli używasz zwykłej blaszki to trzeba albo papier albo wysmarować olejem żeby nie przywarło, ja piekłam w silikonowej to nie było problemu.

      Usuń
  16. a zamiast słodzika ile cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać we wpisach powyżej 150 g cukru pudru wystarczyło

      Usuń
  17. Witam,ja mam słodzik stevia w proszku. To ile go dać do ciata a ile do polewy? Dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety nie wiem, musisz sprawdzać smakowo :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A czy mieląc w młynku płatki owsiane to można dodać zamiast mąki?Po zmieleniu jest konsystencja mąki,więc pytam-kto pyta nie błądzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak - każdą mąkę możemy uzyskać przez zmielenie ziaren, zaczynając od owsianej, kukurydzianej, kończąc na gryczanej czy ryżowej, także miel ile się da :)

      Usuń
  20. Hej, własnie upiekłam ciasto z Twojego przepisu i niestety musze stwierdzić, że mnie wyszło mdłe i bez szału.. Składniki dodałam prawie takie same(mleko sojowe zamiast owsianego), a nawet dodałam więcej marchewki.. Należało dodać DUŻO WIĘCEJ marchewki. Szkoda :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...