poniedziałek, 19 stycznia 2015

Soja z sosem chińskim

Nie jestem specjalistką od sosów, jedyny który z chęcią robię to...czosnkowy, żadna filozofia znaczy się...Sos do potraw chińskich poznałam jeszcze w czasach mięsożerności, bardzo lubiłam jego smak łączący się z ryżem i kurczakiem...Czasy się zmieniają, gotowych sosów z torebki nie używałam całe wieki. Ale ostatnio w sklepie wzięłam opakowanie do ręki, przeczytałam skład i...przypomniał mi się ten smak...Knorr do potraw chińskich trafił do torby z zakupami.

Składniki na 2 bardzo duże porcje

2 opakowania kostki sojowej
200 g ryżu brązowego
tłuszcz do smażenia
przyprawy

fix do potraw chińskich + woda

Ryż gotujemy w lekko osolonej wodzie, aż będzie w miarę miękki - brązowego chyba nie da się rozgotować. Kostkę sojową zalewamy wodą i doprawiamy dość mocno do smaku, gotujemy minimum 7 minut, odcedzamy wodę a kostkę przerzucamy na patelnię z rozgrzanym tłuszczem i smażymy tak długo aż większość soi będzie zrumieniona i chrupiąca. W rondelku przygotowujemy fix wg przepisu na opakowaniu, czyli mieszamy w 300 ml zimnej wody, stawiamy na kuchnię i doprowadzamy do wrzenia, potem jeszcze gotujemy często mieszając około 5 minut. Przelewamy sos na patelnię z soją. Podajemy z ugotowanym ryżem. 

1 komentarz:

  1. Kochana,gdzie się podziewasz? Gdzie nowe wpisy :) Tęsknie za nimi !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...