sobota, 19 stycznia 2013

Kakaowe ciasto fasolowe - bez mąki, bez cukru, dietetyczne.

Trzymam się w postanowieniu nie jedzenia słodyczy, ale zgodnie z moją starą zasadą pozwolę sobie na jakieś słodkie, weekendowe szaleństwo w ramach jednego z posiłków, najlepiej śniadania (lub II śniadania). Takim małym szaleństwem jest zdrowe, białkowe ciasto fasolowe, może być przełożone bananem i serkiem twarogowym waniliowym z rodzynkami (do kupienia w Lidlu). Przepis znalazłam TU, wg podanych na stronie obliczeń ciasto (całość) ma:

1412 kcal
72g białka
94g tłuszczy
74g węglowodanów 

 Proporcje na małą keksówkę:

280 gramów fasoli wcześniej ugotowanej (polecam Jasia firmy Kupiec), może być też puszka fasoli konserwowej, co bardzo przyspieszy przygotowanie ciasta, ale osobiście uważam, że bardziej wartościowa jest ta przygotowana własnoręcznie
5 jaj
ziarenka z połowy laski wanilii
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki sody
łyżeczka proszku do pieczenia (polecam DorBio)
4 łyżki kakao odtłuszczonego
6 łyżek oleju rzepakowego
4 łyżki miodu /i tu pojawił się "szkopuł" o którym za chwilę/
8 tabletek stevi SteviJa

Fasolę, 3 jajka, wanilię i sól dokładnie zmiksować na gładką masę, u mnie do gry wszedł niezawodny Thermomix, który rozprawił się z masą w niecałą minutę. Kakao, sodę i proszek wymieszać w miseczce. Olej połączyć mikserem z miodem (ja mam miód już skrystalizowany, więc wyskrobałam 4 łyżki i przełożyłam do miseczki w kąpieli wodnej, aby się rozpuścił i po przejściu w stan płynny okazało się, że jest tego jedna pełna łyżka...więc moje ciasto jest mało słodkie). Tabletki stevii rozkruszyć i dorzucić wraz pozostałymi 2 jajkami do oleju i miodu, miksować na wysokich obrotach ok. 2 minut. Dodać puree fasolowe i kakao. Miksować do połączenia.

I teraz uwaga - wiele osób robi ciasto o wiele szybciej - po prostu wszystkie składniki miksujemy i już! Bez rozdzielania - polecam - wypróbowane - wychodzi tak samo dobre :D

Przelać do foremki i wsadzić do nagrzanego wcześniej piekarnika do 170 stopni na ok. 40 minut. Odstawić do całkowitego wystygnięcia. Wyjąć z formy i przekroić wzdłuż, wyłożyć na ciasto serek twarogowy wymieszany z bananem. 

Smacznego!


Moje przykładowe śniadanie to 1/3 ciasta oraz duża cykoria z mlekiem - cykorię można kupić w DorBio, a o jej cudownych właściwościach napiszę już niebawem, w każdym bądź razie polecam wszystkim dbającym o zdrowie, tyle błonnika to rzadko się spotyka ;)

 

34 komentarze:

  1. nie no, kochaaaaaaana no pobiłaś wszelkie rekordy zdrowe kuchni, szapoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. a co się robi z pozostałymi 2 jajkami? w przepisie masz 5, a użyłaś 3?
    a poza tym wygląda bardzo ciekawie - idę namoczyć fasolę :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 daje się do fasoli - miksuje, a 2 pozostałe do oleju i miodu - już to sprecyzowałam, bo faktycznie można było nie zrozumieć :) Jeśli masz karob polecam użyć za połowę kakao no i chyba faktycznie 4 łyżki miodu będą OK, bo ta moja jedna to ciut za mało i kakao bardzo przebija, niemniej na pożywne, białkowe śniadanie ideal ;)

      Usuń
    2. ciasto jest GENIALNE!!! właśnie użarłam kawałek świeżo upieczonego :) jest przepyszne, delikatne, puszyste, lekko wilgotne, przyjemnie miodowo-kakaowe (a raczej karobowe) i nienachalnie słodkie MNIAAAAAAAAAAAAAAAM. Miałam stewię jako ususzone, sproszkowane liście, a nie słodzik i dałam takie - myślałam że będzie ziołowy posmak, ale nic z tego - przyjemnie czuć karob i miód, no i przekładańca bananowo-twarogowego. Będę częściej je robić :D dzięki za przepis :D

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę że smakuje! Ja mam jeszcze kilka innych przepisów fasolowych do wypróbowania więc kolejne będzie ciut inne, szczerze to właśnie karobu mi tu brakowało więc ciesze sie ze pomysł wypałił :) Buziaczki! Jedz na zdrowie!

      Usuń
  3. Piekłam już ciasto z buraczkami, cukinią i dynią teraz czas na fasolę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dawno panowałam zrobić jakąś pyszność z fasoli i patrząc na ten przepis, chyba w końcu się za to zabiorę ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Ja to bym pożarła masę na surowo, tak mi smakowała :) Po upieczeniu jest mniej słodkie, a bardziej kakaowe, ale serek twarogowy doskonale się komponuje, tanio, szybko i dietetycznie :) Jak uzyjecie fasoli z puszki to w ogóle całośc zajmuje chwilę :)

      Usuń
  5. piekłam raz ciasto fasolowe i było pyszne! takie wilgotne :) Twoje wygląda bardzo apetycznie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazwyczaj robiłam ciasto fasolowe z puszki a ostatnio robiłam również z gotowanej fasoli (tylko że białe ciasto fasolowe). Fajnie, że można zastąpić mąkę warzywami;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A w jakiej blaszce je pieczesz, chodzi mi o wymiary? Wygląda rewelacyjnie, chyba w tym tyg je zrobię ;))) Asia0525

    OdpowiedzUsuń
  8. a co to są te tabletki stevi SteviJa, co one dają w ciescie? i gdzie je mozna kupic?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. zamiast słodzika, jak klikniesz na napis SteviJa to przeniesie Cie do sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja od dawna mam swoja wersje ulubiona ciasta fasolowego ;) http://ugotowane-z-pasja.blogspot.com/2012/11/dietetyczny-tort-czekoladowy-z-fasoli.html

    ale Twoja wersja tez super wyglada ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. ja też czasem robię takie smakołyki, mam dużo białek po faworkach , może coś wykombinuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy zamiast stewii mogę dodać słodzik w tabletkach? Wyjdzie podobnie, czy stewia jest słodsza?

    OdpowiedzUsuń
  13. Proporcje podobne, jesli masy w tabletkach to 8-10 wystarczy jeśli jesteś zwolenniczką takich slodkości "akuratnych" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. masz* klawiatura mi sfiksowała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam! Pycha! Z braku czasu fasolę dałam z puszki. Miałam większą keksówkę i mi mniejsze wyrosło. W sam raz na jutro na dzień rozpusty ;) Asia0525

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ja mam w planach na weekend robić powtórkę, bo fakt - pyszne było:)

      Usuń
  16. ała! chyba spróbuję... nie robiłam jeszcze bezmącznych ciast, czas na wyzwanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy zamiast oleju rzepakowego można dodać olej kokosowy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi ale jeszcze nie miałam okazji używać oleju kokosowego ale z tego co wiem to jest on bardzo gęsty więc może to mieć jakiś wpływ na konsystencję ciasta....jeśli spróbujesz to daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  18. Jesteś w stanie powiedzieć ile kalorii ma porcja?

    OdpowiedzUsuń
  19. a co do fasoli...bo nigdy nie robiłam wcześniej takiego ciasta...ma być biała, czy czerwona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam i z białą i z czerwoną i z białą było bardziej suche a z czerwoną wilgotne, ale może to dlatego że białą gotowałam sama, a czerwoną używałam z puszki.

      Usuń
  20. Super przepis jak zrobię to się pochwalę:) W ogóle genialny blog:) Gratuluję sukcesu w osiągnięciu zadowalającej masy ciała:)Pozdrowienia z Kuchni Marlenity:)

    OdpowiedzUsuń
  21. tak to chyba można grzeszyc codziennie :)
    koniecznie musze zrobic w końcu ciasto fasolowe

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak pysznego ciasta dawno nie jadłam. W ogóle nie czuć fasoli ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zrobiłam, mąż pochłaniał mega szybko, synkowi też smakowało! Na pewno wpisze się na stałe do naszych ulubionych "słodkości"!

    OdpowiedzUsuń
  24. Można zastąpić czymś jajka? Np. bananem, siemieniem lnianym lub innym?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...