czwartek, 19 lipca 2012

Serowe placuszki Nigelli (1 szt./20 kalorii)

Chciało mi się spokojnego śniadania,
trochę na poprawę humoru, trochę w nagrodę za utrzymanie wagi mimo ciężkich dni chandrowych.

Znalazłam na Smakociach i Łakołykach przepis na takie oto placuszki Nigelli. 

A że wychodził mi już serek homogenizowany naturalny firmy Pilos (Lidl) to z chęcią zabrałam się do mieszania składników.

Proporcje na 20-30 placuszków 

225 gram serka twarogowego (może być twaróg, może być homogenizowany naturalny lub gotowy sernikowy, pewnie Emilki też by się nadał, u mnie homo 5%)
3 jajka (osobno żółtko osobno białko)
3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
coś do osłodzenia (u mnie słodzik ze stevii rozkruszony)

Ser, mąkę, żółtka i słodzidło wymieszać w misce (łyżką). W drugiej misce ubić pianę z białek, przełożyć do "sera" i delikatnie połączyć. Smażyć na rozgrzanej patelni bez tłuszczu. Nakładać ciasto małą łyżeczką, czekać aż pojawią się "dziurki powietrza", przewracać na drugą stronę.

Podawałam z pozostałością serka homogenizowanego i owocami, ale równie dobrze smakują z musem owocowym, dżemem lub po prostu same.

1 placuszek ma ok. 20 kalorii


Do dekoracji użyłam pysznej bitej śmietany sojowej - którą można kupić w sklepie Evergreen.


Piszecie w komentarzach, że nie wychodzi Wam aż 30 placuszków, przypominam, że warto nakładać je małą łyżeczką wtedy wychodzą niewielkie, okrągłe, a smażenie trwa dosłownie minutę w każdej strony. 

27 komentarzy:

  1. PLAN NA OBIAD JUZ MAM:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ile słodzika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dałam 7 tabletek rozkruszonych, ale dla mnie było zbyt słodkie, także moczyłam sobie w naturalnym serku homo., zależy od upodobań, myślę, że 5-7 jest optymalną ilością :)

      Usuń
  3. genialne! a już zwątpiłam w to, że Nigellę można odtłuścić!! :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! 20kcal to bardzo lekko jak na placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm brzmią bardzo apetycznie :) z chęcią sobie wypróbuję przy jakimś wolniejszym poranku

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne :) i tak mało kalorii ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na słodkie, lekkie śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyny koniecznie spróbujcie, nadchodzi weekend, można poszaleć odrobinę dłużej w quchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak malutko kalorii <3 musze sobie takie zrobic! przepis wedruje do mojego zeszyciku! ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam te placuszki z serkiem ricotta i były obłędne. Muszę spróbować koniecznie tej wersji. Mniej kaloryczna no, a poza tym tańsza.

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie zrobiłam i zjadłam!! pycha!!! tylko ja dałam zwykły cukier i zwykłą mąkę bo nie miałam innej dziękuję za tak smaczny przepis daruniazielona

    OdpowiedzUsuń
  12. Są smaczne, ale miałam problem z przewracaniem, dlatego nie wyglądają tak ładnie jak Twoje :) Użyłam mąki pszennej pełnoziarnistej i chudego twarogu i niestety nie dało się ich przewrócić nie zmieniając ich kształtu lub rozrywając :/ Jaki błąd zrobiłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro na śniadanie będę robiła z innym serkiem (Emilki 0%) dam znać jakie wyszyły. Nie wiem co mogłaś zrobić źle bo te moje były pierwszy raz robione i wyszyły superanckie!

      Usuń
    2. Robiłam je już kilka razy dokładnie wg przepisu, używam tylko różnych serów białych, robiłam też z twarogiem w kostce i zawsze wychodzą takie jak na zdjęciu...nie wiem co mogło być u Ciebie nie tak? Może zbyt duża temperatura na patelni i nie zdążą się w środku ściąć a już są przypalone? Hymm....przykro ale nie umiem pomóc :(

      Usuń
  13. właśnie zrobiłam! są przepyszne :))) jem ze ze swojej roboty dżemem pomidorowym mniamiiii!
    pozdro Tysia ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham ten przepis :) właśnie pożarłam 6 a może już 7 :) nie wiem, takie są dobre :) tylko mi wyszło ok. 15 a dałam wszystkiego tyle co w przepisie

    OdpowiedzUsuń
  15. zrobione! mniammmm. polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. Jejciu,uwielbiam je.Jednak rzadko kiedy jem ich sporo,bo zawsze rodzeństwo zjada.I takie niskokaloryczne.

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo dobre:) tylko mi wyszło ich 7..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę :) Kolosy czy grubasy? Mnie przeważnie wychodzi 25-30 grunt to dobrze ubita piana :)

      Usuń
  18. ciągle je jem, ale max wychodzi 10

    OdpowiedzUsuń
  19. robilam u siebie bardzo podbne ;) na serku hmo 0% ;)) pyszne sa. nazwalam je polska wersja plackow nigelli :D

    OdpowiedzUsuń
  20. robiłam je, w smaku super ale rozwalały mi się na patelni, każdy jeden, mimo że były malutkie i nie peirwszy raz smazyłam placuszki :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszniutkie placuszki, śmietanka i owoce to idealne dodatki, serki Pilos uwielbiam, muszę takie zrobić, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszne placuszki,ja robię je z chudego serka Pilos i chętnie takie zjadam na śniadanie,z śmietaną i truskawkami muszą byc pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne te placuszki! Zrobiłam z połowy porcji na podwieczorek :) Wyszło tak dużo, że myślałam, że nie zjem. Ale zjadłam ;p

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...