piątek, 6 lipca 2012

Kakaowy omlet z otrębami

Lubicie sprawiać sobie drobne przyjemności?

Ja uwielbiam, niech to będzie "choćby" piękne i smaczne śniadanie - a od razu dzień zapowiada się cudownie!

Przepis znalazłam u Green Plate. Autorka podaje, że całość ma ok. 250 kalorii. 

Składniki na 1 omleta:

30 gram otrębów (u mnie z BioFuturo)
2 białka
łyżeczka kakao typu Decomoreno (odtłuszczone, niesłodzone)

serek homogenizowany z prawdziwą wanilią
granat
banan

Otręby zalać odrobiną wrzątku, odczekać kilka minut, aby wchłonęły wodę. Białka ubić na pianę (można odrobinę posolić), dodać kakao i otręby - wymieszać. Przelać na rozgrzaną patelnię bez tłuszczu i smażyć na małym ogniu ok. 5 minut po czym przełożyć na drugą stronę i smażyć jeszcze 3 minuty.
Wyłożyć na talerz, posmarować serkiem i udekorować owocami.

 Pyszne, sycące, zdrowe, zawierające dużo błonnika i w ogóle same ochy i achy!






7 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę, że wyszedł i posmakował! :) Muszę też spróbować z granatem, uwielbiam ten owoc, a już dawno go nie jadłam.

    Dziękuję również za informację odnośnie żółtek, teraz szykuję się do rozmrażania, ale jak już będzie po, to zacznę zdecydowanie przechowywać żółtka, bo też mi szkoda :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi o granatach...muszę koniecznie coś z nich zrobić... A omlet wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda niesamowicie smakowicie:) a jaki serek homo z prawdziwą wanilią miałaś na myśli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z dodatkiem własnoręcznie wyskubanych ziarenek wanilii, dodaję ich do Biedronkowego serka homo, aby wzmocnić smak, wystarcza dosłownie 3-4 ziarenka :)

      Usuń
  4. a co się dzieje z żółtkami w tym przepisie? :) nie dodaje się ich?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie dodaje się - ja dodaję odrobinę soli, traktuję ubijaczką i przekładam do pudełeczka po czym wrzucam do zamrażalnika :)

      Usuń
  5. Uwielbiam ten przepis - chociaż tym razem (właśnie omlecik mi się smaży) wyszedł dużo gęstszy i musiałam go rozprowadzić po całej patelni, żeby nie wyszedł gruby placek :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...