poniedziałek, 9 lipca 2012

Sałatka z bobu i młodych ziemniaków

Kolejna inspiracja z puszki.pl - to prawdziwa skarbnica przepisów.
Bób u nas po 2,80 za 500 g, ziemniaczki za niecałą złotówkę kilogram.

Wyjdzie nam z tego stosunkowo tanie danie,
a jakże pyszne i zdrowe - dla 2 osób.
Do tego kubek zsiadłego mleka.
I jestem w niebie.

250 g młodego bobu
pół kilograma młodych ziemniaków
pęczek koperku
sól i pieprz oraz łyżeczka dobrej oliwy z oliwek

Bób gotujemy 15 minut (do miękkości) solimy na koniec gotowania. Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie. Koperek płuczemy pod bieżącą wodą i szatkujemy. Bób wyskubujemy ze skórek, ziemniaki kroimy (np.w plastry lub ćwiartki). Przyprawiamy i mieszamy z łyżeczką oliwy.

6 komentarzy:

  1. wszystko, co lubię na jednym talerzyku :D mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że lada dzień wypróbujesz :)

      Usuń
  2. a ja dziś kupiłam bob :) i będzie na kolację.
    pozdrawiam girlclover z vitalii :P

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi się właśnie źle bób kojarzy, bo mama zawsze robiła w domu i smierdzialo strasznie. Tak, że już sama nie wiem czy by mi to smakowało, czy nie. Może spróbuję...(???), bo przepis prosty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi no tak zapach jest specyficzny, ale mi osobiście nie przeszkadza, pochłaniamy z Mężowym kilogramy bobu, póki sezon i nie straszne nam zapachy :)

      Usuń
    2. No ja pamiętam tylko ten zapach, czy smak ma się jakoś do zapachu :)? Bo w sumie chętnie bym sie przełamała :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...