poniedziałek, 2 lipca 2012

Kotlety jaglano-pieczarkowe ze słonecznikiem

Kolejna potrawa wykonana po części z produktów otrzymanych przez Firmę BioFuturo.

Głównym składnikiem owych kotletów jest bowiem kasza jaglana, a dokładniej KRUPICZKA JAGLANA, używana przeważnie do potraw "na słodko" u mnie w wersji słonej, idealnej na obiad. Do panierowania użyłam otrębów także otrzymanych z Firmy BioFuturo. 
Przepis znalazłam na Puszce.

 Składniki na 10 kotletów

szklanka kaszy jaglanej
szklanka pestek słonecznika
250 gramów pieczarek
cebula (lub 2 jeśli są małe)
przyprawy (sól, pieprz, majeranek)
płatki owsiane/otręby owsiane do zagęszczenia (ok. 2 łyżek)

jajko + otręby do obtoczenia

olej do smażenia (do posmarowania patelni)



 
Kaszę gotujemy do odparowania osolonej wody, w tym czasie pestki słonecznika moczymy we wrzątku (zalewamy je do przykrycia). Pieczarki obieramy, kroimy i razem z cebulką podduszamy na patelni (można dać kropelkę oleju). Odlewamy wodę powstałą przy duszeniu pieczarek oraz wodę, w której moczyliśmy słonecznik. Wszystko razem mieszamy, jeśli używamy Krupiczki Jaglanej to nie trzeba mielić (krupiczka ma konsystencję kaszy manny). Dodajemy przyprawy i płatki/otręby do zagęszczenia. W lekko zwilżonych dłoniach formujemy kotleciki i obtaczamy w jajku i otrębach (lub innej preferowanej panierce). Kładziemy na rozgrzaną patelnię posmarowaną olejem, przykrywamy i na małym ogniu podsmażamy z dwóch stron.



***
 Przepis jest wstępem do organizowanej akcji na portalu Vegespot.pl 
"Dlaczego akurat kasza jaglana? Po pierwsze obfituje ona w witaminy z grupy B, lecytynę i posiada więcej soli mineralnych niż pszenica, jęczmień i żyto. Ma również wysoki poziom białka i węglowodanów w złożonej postaci. Składniki te powoli uwalniają się do krwi podczas trawienia, dzięki czemu zapewniają mózgowi stały dopływ energii. (...) Ponadto kasza jaglana zawiera rzadko występującą w produktach spożywczych krzemionkę, zbawiennie działa na paznokcie, zęby, włosy oraz skórę.(...)"*
W roli głównej - Kasza Jaglana
Krupiczka Jaglana
Doskonale sprawdzi się jako dodatek do zup, kleików, na słodko z owocami i bakaliami.
Skład: Drobna kaszka z prosa (kasza jaglana)

5 komentarzy:

  1. kolejny swietni przepis:D jutro robie te kotleciki:D!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam te kotleciki były pyszne. Do swoich kotlecików dodałam posiekanej natki pietruszki. Mojej rodzince bardzo smakowały i na pewno wejdą do mojego menu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kotleciki naprawdę całkiem dobre. Dodałam jeszcze trochę musztardy i koncentratu pomidorowego, kurkumy i czosnku. Tak dla smaku i smak odnalazłam :) pomimo, że nie przepadam za tą cudowną kaszą jaglaną, która jest dla nas tak zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. JEDNA TYLKO PROŚBA- MÓWIMY graMÓW, a nie gram, spróbuj z kilogramami, którego "gramy" są częscią, poza tym super!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...