środa, 4 lipca 2012

Zupa krupnik szparagowy

Lubię krupnik, kojarzy mi się z dzieciństwem i zupą w której "łycha stała" ugotowanej przez Tatę, który choć sam krupniku nie je to robi go mistrzowsko.

Dziś wariacja na temat tradycyjnego krupniku.

Dla 2-3 osób.

- 4 ziemniaki
- 3 łyżki kaszy jęczmiennej
- mały przecier pomidorowy
- fasolka szparagowa (ja dałam mniej więcej 5 garści)
- duża marchewka 
- 2 liście laurowe, łyżka sosu sojowego ciemnego, natka pietruszki i ulubione przyprawy

Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę, zalać wrzątkiem i gotować. W tym czasie przygotować fasolę, przekroić ją na mniejsze kawałki, wrzucić do garnka. Dodać przyprawy, startą marchewką oraz przecier. Wsypać kaszę i gotować razem jeszcze ok. 15 minut.

Najlepiej poczekać około pół godziny przed podaniem, wtedy kasza napęcznieje.





PRZEPIS BIERZE UDZIAŁ W AKCJI


6 komentarzy:

  1. Niesamowita wersja , muszę spróbować!
    pozdrawiam ciepło,
    szana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja krupnik też lubię i właśnie myslałam co jutro na obiad robić. A że akurat powinna być zupa, to może zrobię Twoją wersję. I oczywiście wstawię u siebie i podlinkuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm, ciekawa wersja krupniku... nie jadam jeszcze w takiej wersji, ale podejrzewam, ze kiedyś spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. http://kamila19851.blox.pl/2012/07/Zupa-krupnik-szparagowy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. kupiłam dziś fasolę - połowę zużyję do fasolki z masłem i bułką tartą (kilka lat nie jadłam) a drugą połówkę na ten cudny krupnik. Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...