poniedziałek, 23 lipca 2012

Omlet owsiany

Biorę udział w akcji prowadzonej przez Miss Disorderly (Feed Me Better) na siedem śniadań przez siedem dni.

Poniedziałek zaczynam białkowo i słodko.


Zapraszam na omlet owsiany (składniki dla 1 osoby, Mąż niestety już dawno w pracy...)

2 jajka
2 czubate łyżki mąki owsianej (u mnie z BioFuturo)
szczypta cynamonu (lub przyprawy do kaw i deserów Kamis)
5 tabletek słodzika (rozkruszone) - można pominąć
+opcjonalnie odrobina mleka 1.5% (gdy część z żółtkami będzie bardzo gęsta, niemożliwa do rozmieszania)

Białka ubijamy na sztywną pianę. Żółtka, mąkę, cynamon i słodzik mieszamy łyżką do całkowitego połączenia, dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy. Wykładamy na rozgrzaną patelnię i smażymy na wolnym ogniu.

Podałam go z carobellą (do kupienia w sklepie Ekolandia24.pl), syropem buraczanym, pestkami słonecznika, śliwkami suszonymi, żurawiną, bananem i świeżo zmielonym siemieniem lnianym.

Smak omletu? 
Jak biszkopt, lekki i puszysty.

8 komentarzy:

  1. Takie śniadanie to marzenie :) Ja dziś owsiankowo maślankowo :) Ważne że nie kanapki non stop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczysz przez te 7 dni ile ja chleba jem...prawie wcale ;) Jakoś zupełnie mi z nim nie po drodze, szczególnie, że ten mój osobisty upieczony samodzielnie już się skończył:(

      Usuń
    2. Ja staram się wymyślać różne różności :) Byle nie kanapki. Ale czasem mnie napadnie :) No ale jakbym miała taki własnoręcznie upieczony to chyba na jeden raz by mi starczył! :)

      Usuń
    3. Quchniawege - liczę na wege przepis na omlet... taki bez jaj i mleka

      Usuń
  2. A gdzie taka make mozna kupic?:) ps. Jestem nad morzem, ale codziennie musze przez komorke wchodzic na Twojego bloga:) pozdrawiam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są już w sklepach typu market dostępne ale można zrobić samemu, mieląc płatki owsiane;) Można też zamówić na necie jak klikniesz w nazwę firmy tej mąki w przepisie to Cię przekieruje do internetowego sklepu ;) P.S. korzystaj z pięknej pogody jaką zapowiadają na najbliższe dni!

      Usuń
  3. hmmm nie wiem co zrobilam zle,ale nie moglam go na druga strone przewrocic??

    OdpowiedzUsuń
  4. Może Twoja patelnia nie nadaje się do beztłuszczowego smażenia? Mój przy obracaniu też lekko się naderwał ale tak ogólnie to był cały OK.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...