piątek, 19 października 2012

Zielone ślimaki na imprezę

Zielone naleśniki poznałam dzięki...mojemu uczniowi, który zajadał się nimi podczas II śniadanie w szkole. Mama przygotowuje mu takie zielone ślimaczki dość często, aż w końcu poprosiłam o przepis :)

Składniki na 7-8 naleśników

250 gram mąki orkiszowej  typ 630 (Gdańskie Młyny)
2 szklanki wody gazowanej
płaska łyżeczka soli
jajko

150 gram szpinaku

Szpinak udusić i odparować wodę, można doprawić, choć nie jest to konieczne, ponieważ nadzienie będzie dość intensywne. Przestudzony szpinak połączyć z pozostałymi składnikami na naleśniki. Smażyć na rozgrzanej patelni (u mnie posmarowana olejem przed pierwszym smażeniem). 

Nadzienie
jest w zasadzie dowolne, każdy może sobie zawinąć to co lubi i ma pod ręką,
ja dziś proponuję nadzienie z cukinii, żółtej papryki i camemberta light.

Cukinię pokroić w cienkie plasterki, paprykę w małą kostkę, rozłożyć na patelni i dusić pod przykryciem, aż cukinia zmieni kolor, a papryka będzie miękka, przyprawić do smaku. Ściągnąć z ognia i dołożyć camemberta pokrojonego w kostkę (będzie miał tendencję do lekkiego roztopienia). Taki farsz nakładać na nalesniki, zwijać w rulonik i kroić w kawałki, przekłuwając wykałaczką, aby się nie rozwijały. 
Danie sprawdzone na prywatkach, spotkaniach rodzinnych! 

Zgłaszam do akcji:


Sprawdzone menu na imprezy!

10 komentarzy:

  1. O, to coś dla mnie! Co prawda próbuję odstawić produkty mleczne, ale chyba jeszcze na to u mnie za wcześnie. Ciągle sery kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale tego sera to można dać odrobinę, tylko do smaku, a naleśniki na wodzie gazowanej więc mleko odpada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę przyjemności też trzeba mieć w życiu :D
      a kozi serek ? droższy ale chyba zdrowy

      Usuń
  3. Faktycznie świetna imprezowa opcja :) Na zdrowe party z chęcią bym przyszła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. super! tez planuje podobne przygotowac :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś coś takiego jadłam, zawsze chciałam zrobić, dziękuję za przepis ;-)

    Pozdrawiam,
    Mrs.S.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie, że niektóre dzieciaki jedzą w szkole coś, co nie jest chipsami ani drożdżówkami;) zdrowe, a jakie smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam-były pyszne ;) tylko ja dodałam więcej mąki, bo mi się rozwalały jak przewracałam, potem jak dodałam tej mąki było ok. Ja użyłam zwykłej mąki pszennej typ 550-myślisz że to było przyczyną, że się rozwalały?
    CzterolistnaKoniczynka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ponieważ mąki z grubego przemiału lub właśnie orkiszu, zyta wchłaniają więcej wody i ciasto jest bardziej elastyczne, niż z taką samą ilością zwykłej pszennej. Fajnie ze sobie poradziłas i wyszły :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...