czwartek, 26 grudnia 2013

Lody ryżowe - wegańskie, dietetyczne, bez cukru.

Wspaniała alternatywa dla wszystkich, którzy unikają mleka z różnych względów - lody, o prawdziwie śmietankowej konsystencji. Z dodatkami można zaszaleć i wymyślać za każdym razem coś innego, u nas dziś lody ryżowe o smaku pierniczkowym - no tak, przecież są święta ;) 

Do tego mus z ciepłych malin, grube, znalezione pod choinką skarpety i można wypoczywać!  

Przykładowe dodatki jakie sprawdzą się przy lodach ryżowych to m.in. banan, truskawki, borówki, czekolada, marcepan, bakalie, chałwa itp. Można dodać je już do gotującego się ryżu, lub dopiero do miksowania. 

W przygotowaniu lodów pomógł nieodzowny Thermomix, dzięki któremu można zmniejszyć częstotliwość miksowania z 4 razy do 2 :)

Składniki na 2 duże porcje (lub 4 mniejsze) lodów ryżowych (o smaku pierniczkowym)

2 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe waniliowe do kupienia w Rossmannie)
kilka tabletek stevii Stevija
5 pierniczków 

Ryż ugotować na mleku wraz ze stevią. Przedłużyć nieco czas gotowania, aby ryż na pewno wchłonął cały płyn. Odstawić do wystudzenia. Zmiksować na gładką masę w malakserze (np. Thermomix) wraz z pierniczkami. Przełożyć do plastikowego pudełka i zamrozić, po około 2 godzinach ponownie zmiksować całość. Za każdym razem na miksowanie poświęcić około minuty na najwyższych obrotach urządzenia.
Przepis znalazłam u Juli.

Lody mają najlepszą konsystencję i smak po 2 zmiksowaniu, kiedy są już zimne, a mielenie powoduje że świetnie "imitują" śmietankowe lody - nasza zamrażarka mrozi na tzw. kość i zanim nadawały się do zjedzenia po odmrożeniu to minęło kilka godzin...Dlatego polecam podawać je zaraz po 2 zmieleniu.

9 komentarzy:

  1. genialny przepis, w życiu bym na coś takiego nie wpadła... szkoda, że nie mam Thermomixa, ale przepis i tak zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oszalałam totalnie na punkcie tych lodów! Muszę je zrobić koniecznie :-) Jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, jak ambitnie :) muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to pysznie wygląda <3 Nie mam tego Thermomixa,szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygujące. Bardzo jestem ciekawa takich lodów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cieszę się, że wypróbowałaś lody z mojego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie i pewnie tak samo, albo lepiej smakuje:)
    Wypróbuję na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniałe! :) zrobiłam wczoraj i połowę od razu zjadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super pomysł! napewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...