sobota, 2 lutego 2013

Manna z musli orkiszowym i jagodami goji

Ostatnio na facebookowych tablicach rozgorzała dyskusja na temat firm fundujących cukier i tłuszcze utwardzone w musli, granolach i innych produktach uważanych powszechnie za zdrowe i odpowiednie dla osób dbających nie tylko o swoje zdrowie ale także talię :) Chcę Wam pokazać, że wybór musli bez cukru i zbędnych tłuszczy nie jest skomplikowany, nie musi wiązać się z zakupami w internecie czy sprowadzaniu opakowania zza granicy. Zdrowe, smaczne i w przystępnej cenie musli znajdziecie w każdym większym sklepie, mówię o Musli Lo Orkiszowym z Jagodami Goji firmy Sante. Mówię o tym konkretnie, ponieważ mam je w domu i używam, przestudiowałam skład i jest OK. Zobaczcie sami:

Płatki 82,8% (owsiane, pszenne, jęczmienne, orkiszowe 9,2%), rodzynka, jagody Goji 5%, inulina, jabłko suszone.

Super prawda? Cena ma się rozumieć nieco wyższa niż innych musli tego producenta, w których niestety i cukier i syrop glukozowo-fruktozowy, i tłuszcz roślinny i jakieś tam lecytyny emulgatory i inne zbędne dodatki, ale uważam, że WARTO dać złotówkę czy dwie więcej ale zjeść zdrowe śniadanie.  
Na przykład takie:
Składniki na 1 porcję:
 szklanka wrzątku
3-4 łyżki napoju kokosowego w proszku (dostępny w sklepie DorBio)
5 łyżek musli orkiszowego z jagodami goji Sante
2 łyżki kaszy manny
4 tabletki stevi (SteviGold)

Wrzątek przelać do rondelka, dodać stevię oraz proszek kokosowy, wymieszać - powstanie napój kokosowy do którego dorzucamy musli, doprowadzamy do wrzenia, wsypujemy mannę i mieszamy. Przelewamy do miseczki i dekorujemy odrobiną musli. Czekamy aż troszkę przestygnie (wtedy też od razu stężeje) i zajadamy!
S M A C Z N E G O 

 


Jak widzicie zdrowe i pyszne śniadanie - napój kokosowy to wspaniała alternatywa dla tradycyjnego mleka, nie tylko dla osób z nietolerancją laktozy, ale także dla wszystkich ceniących urozmaicenia w kuchni, a przy okazji nadający smaczny, kokosowy posmaczek. Stevia - substancja słodząca, nie mająca praktycznie wcale kalorii ale też nie szkodząca jak aspartam. I do tego to zdrowe MUSLI - pamiętajcie im krótszy spis składników na etykiecie tym lepiej ;)

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię to musli. Jest pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja je już od dawna wyczaiłam :) dorzuciłam do tego mieszankę orzechów i suszonych owoców i powstało zdrowe musli bez zbędnych chemicznych substancji i cukru przede wszystkim.
    http://vitalia.pl/index.php/mid/49/fid/341/diety/odchudzanie/w_id/7852187

    Pozdrawiam. CzterolistnaKoniczynka

    OdpowiedzUsuń
  3. Również używam i uwielbiam :) Pyszne śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  4. bez cukru ale z siarka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dwojga złego wolę siarkę :) chociaż nigdzie na opakowaniu nie znalazłam informacji o siarce chyba, że słabo szukałam...

      Usuń
  5. Hej, zapraszam Cię serdecznie na wegańską akcję Ciasto w Miasto
    https://www.facebook.com/events/203643436441406/
    http://cottien.blogspot.com/2013/02/akcja-sodkosciowa.html
    i serdecznie proszę o udostępnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za informację odnośnie musli, ostatnio przy półce z musli zawiesiłam się mocno czytając składy. Pozdrawiam serdecznie!!!Gburia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...