sobota, 23 lutego 2013

WhoMus na sucharkach i fasolowa sałatka

Jadacie hummus? Przyznaję, że my rzadko, czego bardzo żałuję...ale od dziś się to zmienia, bo spróbowaliśmy i od razu pokochaliśmy przepyszny hummus libański firmy WhoMus.

Hummus to zimna przekąska (pasta), spożywana z chlebem ale zasadniczymi składnikami są zawsze ciecierzyca, ugotowana i utarta, zmiażdżony czosnek, tahini (pasta sezamowa), oliwa i sok z cytryny, przyprawy. 

My hummus zjedliśmy z sucharkami tradycyjnymi firmy Sonko oraz z dużą porcją sałatki polanej olejem sezamowym Biolevita - jedynym na polskim rynku producentem olejów w saszetkach, w sam raz na raz - moim zdaniem rewelacyjne połączenie smaków i aromatów, mam nadzieję, że wykorzystacie przepis ze wszystkimi podanymi tu składnikami, bo warto!


 Składniki na 2 duże talerze obiadowe

niewielka sałata lodowa
pęczek rzodkiewek
puszka białej fasoli
szczypior
sól i pieprz
saszetka oleju sezamowego Biolevita

sucharki mini tradycyjne firmy Sonko
hummus libański firmy WhoMus

Sałatę umyć i porwać na małe kawałki, rzodkiewki umyć - pokroić. Fasolę odsączyć z zalewy. Szczypior poszatkować. Wymieszać warzywa w dużej misce zalewając olejem i obsypując przyprawami. Sucharki posmarować hummusem, ułożyć dookoła talerza z sałatą. 

Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Widzę że mamy dziś obie smaka na hummus ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł na sałatkę, ale hummus to wolę sobie sama zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. też wolę hummus zrobiony w domu. na jadłonomii jest przepis na hummus idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio robiłam identyczną sałatkę...niewiele myśląc wrzucałam do miski wszytsko, co miałam w lodowce...hehehe. uwielbiam sałatę lodową!!! i wrzucam do niej co popadnie: kukurydza, biała fasola, czerwona fasola, cebula, pomidory, polewam olejem sezamowym...wczoraj miałam z kaszą jaglaną i cieciorką...uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmus to lepiej zrobic samodzielnie, bo te ze sklepów są strasznie drogie :o

    Uwielbiam go jesc z podpiekaną tortillą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jeszcze nigdy hummusu nie robiłam....bałam się, że mi nie posmakuje, a dzięki temu, że spróbowałam gotowca to już wiem, że to moje smaki :) Także niebawem na blogu przepis na domowy hummus ;) a jakże!

      Usuń
  6. Sucharki sonko nie są wege. mają serwatkę! tak ostrzegam tylko;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli nie są wegańskie, ale wegetariańskie to chyba bez problemu, serwatka z tego co wiem to nabiał, a my nabiał jemy "normalnie".

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...