środa, 19 czerwca 2013

Kotlety grochowe z buraczkami

Tydzień bez zakupów trwa, to dopiero 3 dzień, ale pole manewru zaczyna się zawężać, ze względu na brak świeżych warzyw i owoców. Znalazłam w lodówce buraka i cebulę, ziemniaki w szafce też już wołały o wykorzystanie dlatego dziś...kotlety. 
Lubicie prawda?
Składniki na 8 kotletów

szklanka suchego grochu w połówkach (BadaPak)
burak
cebula
łyżeczka oleju 
2 łyżki siemienia lnianego (u mnie złociste)

do panierki
jajko 
kasza manna (u mnie orkiszowa)

Masę zmieliłam w Thermomixie - więcej o tym urządzeniu dowiecie się tutaj.



Groch zalewamy dwoma szklankami wody i gotujemy pół godziny, powinien być miękki ale nie rozgotowany. Buraka ścieramy na tarce (u mnie w ruch poszedł Thermomix - kilka sekund i burak w wiórkach), cebulę szatkujemy (tu też posłużyłam się Thermomixem) i razem dusimy co najmniej 10-15 minut, żeby burak zmiękł - doprawiamy. Studzimy groch i buraka, dodajemy siemię lniane i przyprawy - mielimy razem aż do uzyskania gładkiej masy (około minuty na pozycji 5-7).
Powstałą masę formujemy na kształt kotlecików, maczamy w rozkłóconym jajku i kaszy. Smażymy, najlepiej na oleju kokosowym. 
Podajemy z ziemniakami i surówką - u mnie papryka, szczypior, koperek.

5 komentarzy:

  1. Fajny pomysł, uwielbiam groch i buraczki:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. no proszę, ciekwe czym nas jeszcze zaskoczysz, wyglądają pysznie, zrobię na 100% ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy to ma być surowy burak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw jest surowy, potem trzeba go poddusić jakieś 10-15 minut wtedy mięknie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...