czwartek, 2 maja 2013

Pizza orkiszowa z rukolą i jajkiem

Oczywiście mam na myśli spód, który zrobiony jest z mąki orkiszowej pełnoziarnistej, z małym dodatkiem mąki pszennej. Dodatki każdy dodaje sobie sam, u nas były wiosenne, z rukolą, ugotowanym na twardo jajkiem i cebulką. Lekko i smacznie. 
Z podanych proporcji wychodzą dwie duże pizze, takie, że można się najeść na cały dzień. 

Pizza orkiszowa

300 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
50 g mąki pszennej pełnoziarnistej np. Lubella
30 g drożdży świeżych
2 łyżki oleju 
200 ml ciepłej wody (w razie konieczności należy dać odrobinę więcej, zależy jak mąka będzie chłonąć wodę)
pół łyżeczki soli

Do przygotowania ciasta użyłam niezawodnego Thermomixa. 
Najpierw zrobiłam rozczyn z drożdży, wody i oleju, który podgrzałam do temperatury 37 stopni i mieszałam go przez minutę na pozycji 1, aż do rozpuszczenia drożdży.
Osoby, które nie posiadają TM używają ciepłej wody i łyżeczką mieszają rozczyn w miseczce. 
Dodajemy mąki i sól - wyrabiamy ciasto do uzyskania zbitej kulki. Thermomix rozprawia się z tematem w niecałe 2 minuty pozycja Interwał. Odstawiamy ciasto w ciepłe miejsce, a w tym czasie przygotowujemy składniki do obłożenia.



U nas tym razem:
sos pomidorowy z przecieru i ziół
papryka
cebulka
rukola
jajko gotowane
oliwki
pomidory koktajlowe
kukurydza
żółty ser

Po wyrośnięciu ciasta dzielimy je na dwie części i wałkujemy w okrąg, smarujemy sosem, obkładamy dodatkami i zapiekamy, najpierw 10 minut w temperaturze 50 stopni a następnie zwiększamy temperaturę do 180 stopni i trzymamy pizzę w piecu ok. 15-20 minut. 

Smacznego :)


4 komentarze:

  1. bardzo fajny przepis na ciasto do pizzy! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis i jaki nowatorski pomysł na jajko w pizzy ! I do tego zdrowy, palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna mnie kusi pizza z jajkiem, a jeszcze nigdy nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! Bardzo lubię pizzę z jajkiem! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...