poniedziałek, 6 maja 2013

Chlebek rabarbarowy z czekoladą

W zamrażarce zalega mi mrożony rabarbar z tamtego roku, a przecież sezon na tą kwaśną roślinę już nadchodzi, więc będę robiła nowe zapasy, a zeszłoroczne czas najwyższy wyjeść. Jeden półkilogramowy worek użyłam do ciasta czekoladowego, ciężkiego i przypominającego chlebek. Dziś zjadłam kawałek z dżemem na śniadanie i przemiło rozpoczęłam dzień, a nawet tydzień pracy ;) 
Czekolada rozpływająca się w ustach i lekko kwaskowy posmak rabarbaru - uwielbiam.
Ciasto zrobione wg przepisu od Kaś prowadzącej bloga Bake&Taste

2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej (u mnie Lubella)
30 gramów cukru muscavado (lub brązowego)
15 tabletek stevii Stevija
2 jajka
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
2 łyżeczki karobu (dostępny w sklepie Ekolandia24.pl) - ewentualnie cynamon lub kakao
1/3 szklanki oleju rzepakowego
pół tabliczki gorzkiej czekolady (min. 60% kakao), można dodać całą tabliczkę, będzie bardzo czekoladowo!

pół kilograma rabarbaru
odrobina wody

Najpierw przygotowujemy mus z rabarbaru. Kroimy rabarbar na małe cząstki i dusimy na patelni z odrobiną wody. Rabarbar musi zmięknąć a woda odparować. Odstawiamy do ostygnięcia.

Olej, jajka i mus rabarbarowy miksujemy blenderem (ja użyłam Thermomixa). 
W misce mieszamy mąkę, karob, proszek, sodę i cukier wraz z pokruszoną stevią - dodajemy do składników mokrych, mieszamy. Dodajemy pokrojoną na małe kawałeczki czekoladę, którą należy delikatnie wmieszać do ciasta. Na wierzchu można rozsypać kropelki czekoladowe.
Przelewamy masę do keksówki i pieczemy ok. 45 minut w temp. 180 stopni.

8 komentarzy:

  1. aj znowu mam na nie ochotę :) znika nieprzyzwoicie szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzis mam zamiar robic :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy daj znać jakie odczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. aaaale pięknie wyrośnięty! Do tej pory robiłam z bananem, wersja z rabarbarem wydaje się być zgoła całkowicie inna, kusząca propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, takie słodkie chlebki wielbię:)
    Pozdrawiam i dziękuję za dodanie tego przepisu do rabarbarowej akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli zrezygnuję z dodania stevii to o ile powinnam zwiększyć ilość cukru w przepisie, tak żeby ciasto było dostatecznie słodkie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Powinno wystarczyć pół szklanki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam za to w zamrażarce dynię, którą muszę zużyć w końcu ;)
    A rabarbaru nie mogę się doczekać - uwielbiam :) Twoje ciacho kusi ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...