środa, 8 maja 2013

Kotlety z ciecierzycy i kaszy jaglanej


Jedna z propozycji obiadowych diety Vitalia IGPro, niewiele tam przepisów wegetariańskich, więc tym bardziej ucieszyłam się z tych kotlecików, od razu zabrałam się za qucharzenie. 

Są pieczone więc należą do kategorii beztłuszczowych co dodatkowo podwyższa ich ogólną ocenę. Smak zmielonych składników podpasował mi także jako pasta na kanapki i w tej postaci zjadłam część "kotletów", bez pieczenia, od razu rozsmarowane na chlebie. 

Składniki na 10-12 kotletów

szklanka suchego ziarna ciecierzycy (kupuję kilogramowe opakowanie w sklepie BadaPak)
pół szklanki kaszy jaglanej (np. Sante)
duża cebula
sól, pieprz, papryka suszona 

jajko
otręby pszenne do panierowania


Ciecierzycę wymoczyć w wodzie co najmniej 4 godziny, gotować w nieosolonej wodzie około 50 minut. Cebulę zeszklić, kaszę jaglaną uprażyć na patelni, podlać wodą (około szklanki) i czekać aż kasza zmięknie, a woda odparuje.Chłodne składniki zmiksować na masę (ja użyłam Thermomixa), doprawić do smaku. Z masy formować kotleciki, obtaczać je z rozkłóconym jajku i otrębach, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Zapiekać około 20 minut w temp. 180 stopni. Podawać z warzywami i lekkim dipem np. jogurtowym. 


Piechotą do lata...

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...