czwartek, 16 maja 2013

Tort sernikowy z budyniem

Dlaczego tort? Dlatego, że ten przepis będzie wprowadzeniem do akcji TORT DLA FITNESSKI, która będzie prowadzona na Mikserze Kulinarnym i Durszlaku. Chciałabym zebrać przepisy na potrawy, które mogą posłużyć jako tort urodzinowy, dla osób, które szczególnie dbają o linię. Niestety tradycyjne torty, znane z kuchni naszych babć i mam mają w sobie sporo cukru, masła, tłustej śmietany...nawet kawałek jest kaloryczny....Może macie przepisy na nietypowe torty, które nie są zgubne dla naszych boczków, brzuchów, ud...pełne owoców, chudych twarogów...
Czekam na Wasze propozycje potraw, które mogą posłużyć za urodzinowy tort.
Niech poniesie Was fantazja!

Taki sernik, który dziś Wam proponuję nadaje się idealnie na wakacyjne urodziny, lekki, odżywczy i nie jest zamulający.
Nie dodawałam do niego mleka, ponieważ serek homogenizowany jest dość rzadki, jeśli jednak używacie samego serka Emilki to dodajcie ok. pół szklanki mleka do masy, aby nie była zbyt gęsta.


Przygotowałam go w okrągłej tortownicy 20 cm, a korzystałam z przepisu Kaś

kilogram twarogu chudego (u mnie mieszanka, pół kilograma Emilki 0% oraz pół kilograma serka homogenizowanego naturalnego 3% Pilos z Lidla)
4 jajka (osobno żółtka i białka)
budyń (proszek, o dowolnym smaku)
2 łyżki kaszy manny
20 tabletek stevi Stevija

na polewę budyniową

300 ml mleka
budyń (dowolny smak)
7-8 tabletek stevii Stevija
ulubione musli do posypania (u mnie błonnikowe z kokosem z firmy Sante) oraz jagody goji (np. ze sklepu DorBio)

Przygotować 2 miski. Jajka rozdzielić na żółtka i białka, do żółtek dodać ser, proszek budyniowy, kaszę i rozkruszone tabletki stevi - zmiksować dokładnie, aż masa będzie całkowicie gładka. W drugiej misce ubić pianę z białek, dodać ją do masy serowej i delikatnie wymieszać. Przelać do wyłożonej papierem tortownicy i piec ok. 40-45 minut w temperaturze 180 stopni. Piekarnik powinien być nagrzany zanim włożymy do niego sernik. Po upływie wyznaczonego czasu wyłączamy piekarnik, ale nie wyciągamy z niego sernika, może tam zostać nawet kilka godzin, aby całkowicie wystygł, wtedy nie opada tak drastycznie, bo, że opadnie to raczej przesądzone. 

Gdy mamy już wystudzony sernik przygotowujemy budyń z 300 ml mleka (część zagotowujemy ze stevią, część mieszamy z proszkiem budyniowym) i zalewamy nim sernik, obsypujemy musli i jagodami goji, odstawiamy do ostygnięcia. 

Będzie smacznie. Warto poczekać.
Torcik sernikowy wykorzystuję także jako letnie śniadanie, sycące i bogate w białko, jednak wcale nie tłuste, ani bardzo słodkie, takie akurat na rozpoczęcie upalnego dnia.


13 komentarzy:

  1. Wspanialy torcik,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się wyniesienie go do poziomu tortu :D
    u mnie to cotygodniowy sernik śniadaniowy - hmm chociaż tort śniadaniowy też dobrze brzmi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie wygląda, wydaje się być baaardzo smaczne :)
    Fajnie, że wzięłaś udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda jak bomba kaloryczna a tu proszę ;)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, wygląda wyjątkowo smakowicie i wcale nie dietetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł - sernik z budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sernik - dla mnie zawsze na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O jejku, aż zrobiłam się głodna! Poza tym- fantastyczna akcja z tym tortem dla fitnesski!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że akcja się podoba, mam nadzieję, że bedzie z czego zrobić podsumowanie i stworzymy sobie bazę zdrowych, lekkich tortów.

      Usuń
  9. już siedzi w piecu :D z przyjemnością wyżarłam masę pozostałą w misce XD
    domowym zwyczajem sypnęłam do sernika garść rodzynek :) te 45 minut + kilka godzin stygnięcia, to będzie katorga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaje...pyszny :D nic nie opadł, ładnie się przyrumienił i jest cudnie puchaty - mniaaam :)
      włączam go (z wielką przyjemnością) do mojego kulinarnego repertuaru ^^

      Usuń
  10. Bardzo mi miło! Dzis będę robiła wersję "zebrową" z karobem, też powinna być dobra, jak wyjdzie dam przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...