wtorek, 9 kwietnia 2013

Placki ryżowe z kokosem

Jak można zauważyć na blogu bardzo lubię wszelakie placuszki na śniadanie, na obiad też nie pogardzę :) Staram się ograniczyć mąkę do niezbędnego minimum dlatego szukam innych "baz" na placki  - jednym z pomysłów jest wykorzystanie brązowego ryżu jako podstawy ciasta na placuszki. Użyłam ryżu firmy Kupiec Paraboiled Pełnoziarnisty, mam nadzieję, że zdrowszy niż zwykły biały.. Dodatkowo zamiast mleka użyłam wody kokosowej, która jest dość gęsta i aromatyczna, a na dodatek bardzo zdrowa. Więcej o wodzie kokosowej przeczytacie niżej, ja wciąż się nią zachwycam, bo to naprawdę niesamowite, że w młodych kokosach jest tyle wartości dla naszego organizmu. 


Składniki na 10 placków
woreczek ryżu (np. paraboiled pełnoziarnisty Kupiec)
duży banan
2 łyżki wiórek kokosowych 
4 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej (użyłam Lubelli)
jajko
kilka tabletek stevii Stevija - rozkruszonych


 Ryż ugotować według instrukcji na opakowaniu (ja zawsze wysypuję go z woreczka i gotuję tradycyjnie do wchłonięcia wody) - ostudzić. Dodać pozostałe składniki i dokładnie zmiksować, w razie gdyby masa była bardzo gęsta dolać wody kokosowej - to zależy od tego jakiej mąki użyjemy, Lubella jest mocno zmielona więc mniej płynu chłonie. Masa powinna być gęsta ale po nabraniu ciasta na łyżkę musi z niej spokojnie "zjeżdżać" na patelnię. Smażymy na rozgrzanym oleju kokosowym (można go nabyć w sklepie Ekolandia24.pl) pod przykryciem. 
Placki są mocno kokosowe, aromatyczne i mięciutkie. Tężeją po ostudzeniu.


 Obiecane kilka słów o wodzie kokosowej:
 

10 komentarzy:

  1. nie robiłam jeszcze ryżowych placuszków, ale twoje świetnie wyglądają i zachwyca mnie ten smak ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie pociąga mnie ta woda kokosowa od jakiegoś czasu, muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zainwestować, tania to ona nie jest ale za te jej wszystkie właściwości myślę że warto :)

      Usuń
  3. Fajny pomysł, z kokosami jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. szkoda, że tak dużo przepisów zawiera jaja :( dla mnie to nie jest wege

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wegetarianie (inaczej lakoowowegetarianie) to osoby jedzące jaja, miód i nabiał, natomiast WEGANIE owszem jaj nie jedzą, także te przepisy są jak najbardziej wegetariańskie, na blogu stworzony jest osobny dział z przepisami wegańskimi tam nie znajdzie Pan/Pani jaj.

      Usuń
  5. dużo mam ryżu, zrobię swoją wersję :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...