środa, 27 marca 2013

Pesto pietruszkowe z makaronem gryczanym

Po raz pierwszy robiłam PESTO, oszukane, bo z pietruszką zamiast bazylii, ale bardzo smaczne i jakże zdrowe! Do tego bezglutenowy makaron gryczany BIO dostępny w sklepie internetowym Fitness Food i mamy obiad idealny. A na dodatek błyskawiczny, bo całość zajęła tyle co ugotowanie makaronu.


Makaron gryczany BIO -  to dietetyczny środek spożywczy dla osób stosujących dietę bezglutenową, niskobiałkową i nie tylko. Smaczny, delikatny makaron, nadający się idealnie do sosów, zup i sałatek. Czas jego gotowania to zaledwie 6 minut. Nie zawiera glutenu, soi, jaj ani mleka. Pozbawiony skrobi pszennej, surowców modyfikowanych genetycznie, środków konserwujących i antypleśniowych.*

Składniki na 1 porcję obiadową

natka pietruszki (taka jak sprzedają np. w Lidl'u, związana gumeczką)
20 gram orzechów (u mnie wybranych kilka różnych rodzajów z mieszanki Lidl'a)
2 ząbki czosnku
łyżeczka soku z cytryny
sól i pieprz

makaron gryczany
wrzątek
sól


Pesto robiłam w Thermomixie, więc jak można się domyślić odbyło się to błyskawicznie, całość ok. 10 sekund. Najpierw na wirujące noże wrzuciłam ząbki czosnku, potem dołączyłam orzechy i pozostałe składniki pesto - zmiksowałam ok. 5 sekund na poz. 6-7. 


Tak przygotowane pesto wymieszałam z ciepłym, odcedzonym makaronem. 




Olej z pestek dyni jest zielono-brązowy, gęsty i niezwykle aromatyczny. Idealnie komponuje się w pietruszkowym pesto.  Olej z pestek dyni – podobnie jak olej lniany – zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega3 i omega6. Jest lekkostrawny ze względu na kombinację kwasów tłuszczowych nienasyconych. Jednym słowem idealny dla wegetarian i wegan, "omegi" tyle co w rybach więc nie pozostaje nam nic innego jak dodawać go do potraw, profilaktycznie może pić łyżkę dziennie w stanach osłabienia organizmu, jak np. podczas przesilenia wiosennego tudzież depresji spowodowanej brakiem wiosennego przesilenia ;)



4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe pesto-cudo :) Ja planuję zrobić bazyliowe w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny pomysł na pesto, też kupuję dużo produktów w lidlu, mieszankę orzechów mam, więc takie pesto jak najbardziej wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...