sobota, 16 marca 2013

Wegetariańskie gołąbki z amarantusem

Bardzo często szukacie 'wegetariańskich gołąbków' a u mnie póki był tylko jeden przepis, bo choć gołąbki lubię to zawsze przerażała mnie wizja parzenia kapusty i gotowania zawiniątek tyle, aby były w sam raz, ani nie rozgotowane ani nie z twardymi listkami. W ten weekend odważyłam się zmierzyć z włoską kapustą i wynik zadowalający, obiad mieliśmy dziś bardzo dobry, a reszta gołąbków powędrowała do zamrażarki, będą kiedyś na szybki obiad. 

Składniki na 10 gołąbków

szklanka zielonej soczewicy (Sante)
2 woreczki ryżu (u mnie basmanti Sonko)
pół szklanki ziaren amarantusa (EkoProdukt
mieszanka różnych przypraw (u mnie głównie Marsyl)

główka kapusty włoskiej
oraz bulion do gotowania gotowych gołąbków (u mnie to po prostu mocno przyprawiona woda)

Soczewicę, ryż i amarantus zalać wrzącą wodą (ok. 3 szklanki) i gotować do miękkości, w razie potrzeby dolewać wody - ja zrobiłam to w jednym garnku, przyprawiłam dopiero na samym końcu. Zostawić pod przykryciem najlepiej na całą noc, żeby sobie wszystko dobrze "doszło". Kapustę umyć, wyciąć głąb, sparzyć wrzątkiem liście. Zawijać farsz w kapuściane liście i układać w garnku. Gotować zalane bulionem około godziny na bardzo małym ogniu, tak żeby sobie lekko pyrkały. 



 Soczewica -  stanowi doskonałe źródło wartościowych białek roślinnych, które powinny stanowić znaczący udział w nasze diecie. Ponadto jest dobrym źródłem błonnika, witamin rozpuszczalnych w wodzie i fitozwiązków. Zapobiega chorobom serca poprzez wpływ na stężenie cholesterolu. Ma niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie powoduje  nagłego wzrostu stężenia glukozy we krwi, zapobiega więc otyłości i cukrzycy*
*źródło strona Sante artykuł o superfoods.

 Amarantus - jest dobry dla każdego. Zapewnia dobre zdrowie i samopoczucie. Potrawy z dodatkiem amarantusa są zalecane osobom uprawiającym aktywność fizyczną i umysłową, ponieważ zawierają lekkostrawną skrobię i białko. Ze względu na zawartość wapnia,które wzmacnia kości można podawać je również dzieciom. Obfituje w duże ilości żelaza,więc stanowi idealny posiłek dla tych, którzy cierpią na anemię i dla kobiet w ciąży.*
*źródło strona We dwoje


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...