poniedziałek, 18 marca 2013

Błyskawiczny chleb z Thermomix'a

Wiem, że wiele z Was rezygnuje z pieczywa, bo tuczące. Coś w tym pewnie jest, ale kromeczka na śniadanie nie powinna nas utuczyć, nawet jeśli nie będzie to najbardziej wymyślny chleb z owsem, żytem i orkiszem. Czasami chce się takiego najzwyklejszego chleba, bez ziaren, bez 100 różnych składników. Mąka, drożdże i woda - a z Thermomixem dodatkowo WYGODA :)


Na mały bochenek chleba i 3 bułeczki

pół kilograma mieszanki na chleb żytni (Gdańskie Młyny)
3 i pół miarki ciepłej wody /tj. 350 ml/
20 g świeżych drożdży

Na opakowaniu chleba żytniego firmy Gdańskie Młyny są podane 2 sposoby przygotowania, jeden z użyciem maszyny doi wypieku chleba, a drugi przy użyciu zwykłego miksera. Ja mam dla Was opcję nr 3 - czyli Thermomix. 
Do naczynia miksującego wlewamy ciepłą wodę i drożdże, mieszamy razem ok. minuty, żeby drożdże się rozpuściły (obroty poz. 3), po tym czasie dodajemy mieszankę mąki i wyrabiamy przez 2 minuty na pozycji Interwał.

Powstałe ciasto odstawiamy na 30 minut w ciepłe miejsce (radzę przełożyć do miski obsypanej lekko mąką). Po wyrośnięciu przekładamy do formy (u mnie keksówka) i formujemy bułeczki, które można lekko posmarować olejem z wodą, lub rozkłóconym jajkiem.

Piec około 40 - 45 minut w temp. 180 stopni.

Zjedliśmy z hummusem firmy WhoMus, papryką czerwoną i żółtym serem.

Nigdy jeszcze nie robiłam hummusu, trochę obawiałam się smaku, bo takie "orientalne" klimaty nie zawsze mi podchodzą, dlatego zdecydowałam się spróbować najpierw gotowego hummusu, który można kupić np. w Piotrze i Pawle lub Almie.
Jestem jak najbardziej na TAK :)

Domowe Chleby
 Taki właśnie hummus zajadaliśmy ze świeżym chlebkiem, Danielowi podpasował najbardziej z suszonymi pomidorami, a mnie ten zupełnie naturalny, choć wersja z kolendrą była także ciekawym doznaniem dla kubków smakowych. Kolejna wizyta w Piotrze i Pawle na pewno skończy się wrzuceniem do koszyka takowej mieszanki, a ja obiecuję poeksperymentować w quchni z ciecierzycą i sezamem :)



5 komentarzy:

  1. Jak ja marzę o tym urządzeniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do 30.03.2013r.raty bez oprecentowania 21 rat po 198.95zl.tel.do Ph 693133305 pozdrawiam Agnieszka . Ps.Spelnij marzenia))

      Usuń
  2. A mi się marzenie spełniło. Można na raty Thermomix brać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja codziennie piekę ten chleb, ale dosypuję do niego 5 dkg pestek dyni i 5dkg pestek słonecznika. Niebo w gębie! W ogóle nie kupuję innego chleba.

      Usuń
  3. A soli nie dodajemy?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...