piątek, 16 listopada 2012

Bagietka z ryżem

Szukałam inspiracji na danie z soczewicą, ale przypomniało mi się, że sklep BadaPak organizuje konkurs ryżowy, więc soczewicę zamieniłam na ryż i dziś serwuję bagietkę z ryżem :) 

Inspiracja znaleziona u Potomek kontra Obiad

na 2 porcje

bagietka (u mnie żytnia, krótsza i szersza niż tradycyjna bułka paryska)
ryż (100 g) - u mnie paraboiled firmy Sonko
czerwona papryka świeża
mały przecier pomidorowy
cebula + odrobina tłuszczu do duszenia
prażone pestki dyni - polecam firmy EkoProdukt
oraz pół mozzarelli light w kulce
przyprawy

Ryż ugotować wg instrukcji na opakowaniu. Cebulkę udusić na niewielkiej ilości tłuszczu, dodać pokrojoną w kostkę paprykę, dołożyć ryż i przecier pomidorowy, dusić razem ok. 7 minut. Bagietkę przekroić wzdłuż, wydrążyć miękki środek, nałożyć do powstałej "łódeczki" ryżowego farszu, obłożyć mozzarellą i pestkami dyni. Włożyć do nagrzanego piekarnika i zapiekać z termoobiegiem ok. 10 minut, żeby bułka zrobiła się chrupiąca.

Pół takiej bagietki to moja porcja obiadowa.

Można na nią zagłosować jeśli ktoś ma ochotę - wystarczy kliknąć Lubię To TUTAJ
Dziękuję :)

6 komentarzy:

  1. Bagietka i ryż razem? To dopiero pomysł :) Nigdy nie jadłam takiego dania, ale wydaje mi się, że musi być pyszne :) Tak właśnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam takiego połączenia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda smakowicie:):) Pomysł rewelacyjny:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...