sobota, 10 listopada 2012

Tort naleśnikowy

Ostatnio na facebooku (zapraszam do polubienia), zobaczyłam torcik naleśnikowy, postanowiłam, że będzie on moim daniem śniadaniowym w najbliższy wolny dzień, bo jednak trochę trzeba się nastać nad 20 naleśnikami :)
A na dodatek wczoraj przyszła do mnie paczka z Czeskiego Marketu i jestem szczęśliwą posiadaczką gazowanego napoju czeskiego - Kofoli - bez cukru! Słodzona jest bowiem stevią :) 

Na 20 małych naleśników wystarczy:

szklanka kofoli (dostępna w sklepie Czeski Market)
szklanka mąki (u mnie orkiszowa pełnoziarnista Gdańskie Młyny)
2 jajka
łyżeczka kakao odtłuszczonego

Wszystkie składniki zmiksować mikserem do uzyskania gładkiej masy, smażyć na patelni lekko posmarowanej tłuszczem przed pierwszym smażeniem, potem już nie trzeba smarować (przynajmniej u mnie). 

Torcik przekładałam:
twarożkiem z orzechami (dostępny w Lidl'u)
dżemem jabłkowym z orzechami (dostępny u sąsiadki ;))
serkiem homogenizowanym naturalnym wymieszanym ze stevią (firma SteviGold) - też dostępny w Lidl'u
Robiłam już "ciemne - kakaowe naleśniki" - po inny przepis zapraszam tutaj. 

2 komentarze:

  1. Udało mi się dzisiaj kupić musli orkiszowe VIVI :) polskie owoce. Będę testować :) dziękuję za rady!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. kofola to moje uzależnienie! Naleśników z nią jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...