sobota, 3 listopada 2012

Śniadaniowy makaron z serem i inne pyszności

Chcę wziąć udział w dwóch akcjach kulinarnych prowadzonych na Durszlaku, dlatego dziś korzystając z dnia wolnego fotografuję wszystko co wsadzam do paszczy, zaczynam od śniadania...bogatego w błonnik i białko - idealne po porannych ćwiczeniach (u mnie dziś 10 min ABS i 10 min bums).


Na zdjęciu w tle widoczny makaron pełnoziarnisty (źródło błonnika) wymieszany z chudym twarogiem osłodzonym stevią. 

Na pierwszym planie batonik orkiszowy bez cukru i tłuszczu, morele suszone bez siarki (o siarce w suszonych owocach za chwilę...) oraz garść mieszanki orzechów (brazylijskie, nerkowce, laskowe i włoskie). 

Przyznaję nie zjadłam wszystkiego, nie dałam rady zmieścić...pewnie bym upchała ale po co się napychać? To co zostawiłam dojadłam na II śniadanko.

Za zdrowe i smaczne produkty na dzisiejsze śniadanko dziękuję Ekolandia24.pl /makaron pełnoziarnisty/, BadaPak.pl /morele bez siarki/ oraz stevi-gold.pl /stevia/ - orzechy i twaróg kupione w Lidl'u.

A tu słów kilka o konserwowaniu owoców dwutlenkiem siarki:
"Konserwowane dwutlenkiem siarki są często owoce. Ten utleniający związek zapobiega ciemnieniu owoców, ale u osób wrażliwych może wywoływać nudności, bóle głowy i biegunkę. Z tego powodu prawo określa limit E 220, jakiego producenci nie mogą przekroczyć. Jeśli E 220 został dodany do suszonych owoców, informacja taka powinna znaleźć się w składzie na opakowaniu.
Dwutlenek siarki może też wywoływać astmę, skurcze i zapalenie oskrzeli. Obniża ciśnienie, a także niszczy w pokarmach witaminy A i B1. Jest mutagenny dla zwierząt." 

http://www.era-zdrowia.pl/strefa-toksyczna/dodatki-do-zywnosci/dwutlenek-siarki.html


5 komentarzy:

  1. Jakie zdrowe i smaczne :) Narobiłam sobie apetytu na makaron z twarogiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. I dlatego właśnie staram się wybierać suszone owoce bez so2

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny pomysł na śniadanie:)ja również kupuję twaróg w Lidlu,jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie śniadanko to samo zdrowie, z moim ulubionym twarożkiem Pilos, pycha:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...