wtorek, 11 grudnia 2012

Quinoa z pszenicą i bananami


Komosę ryżową poznałam dzięki firmie BioFuturo, a teraz okazuje się, że jest dostępna także w serii Skarby Ziemi marki Sante*.

"Quinoa, podobnie jak gryka i amarantus, należy do grupy tzw. pseudozbóż, czyli roślin wytwarzających nasiona bogate w skrobię, lecz nie będących zbożami. Komosa ryżowa jest źródłem wartościowego białka, przez co może być doskonałym składnikiem diety wegetarian i wegan. Jest też źródłem kwasu foliowego, witaminy B1 i B2 oraz składników mineralnych – fosforu, miedzi, żelaza, cynku, magnezu i potasu."* 

Składniki na dużą porcję

szklanka ziaren quinoa (marki Sante)
łyżka karobu (Ekolandia24)
1 i 1/2 szklanki mleka sojowego czekoladowego
banan
Karob w kuchnipszenica prażona z miodem firmy EkoProdukt 

Mleko zagotować z karobem,  na wrzący płyn wrzucić ziarna quinoa i gotować na małym ogniu ok. 20-30 minut, do uzyskania pożądanej miękkości. Przełożyć do miseczki, wkroić banana i obsypać prażoną pszenicą.

11 komentarzy:

  1. ojejju, to wygląda przepysznie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdrowe i w dodatku smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie :) Jaka jest właściwie różnica między karobem i kakao? Często ostatnio widzę, że w przepisach produkty te są stosowane zamiennie i zastanawiam się co jest nie tak z kakao, że ludzie próbują go zastąpić karobem. Czy chodzi o zawartość tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co mi wiadomo kakao jest przetworzone a karob surowy, ale mnie nawet nie o to chodzi, karob ma słodki posmaczek, a kakao jednak bardziej pod goryczkę podchodzi.

      Usuń
  4. Oj ja chce taki deserek :)
    A korabu nie moge nigdzie dostać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podlinkowałam miejscie w którym niedrogo można dostać karob :) WYstarczy kliknąć w kolorowy napis :) A przy okazji można zrobić większe, zdrowe zakupy.

      Usuń
  5. Uwielbiam!!! A z bananem? Na maa pycha musiało być

    OdpowiedzUsuń
  6. komosa jest nieziemska,
    pyszności

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja się zachwycam pszenicą, uwielbiam taką w miodzie!:))

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacja, aż ślinka leci na sam widok ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...